ŁZS -Łojotokowe zapalenie skóry

Możliwe, że już wiesz, że ten problem dotyczy też Ciebie. Może być tak, że jeszcze nie jesteś pewny, dlaczego Twoja skóra głowy, twarzy i jej okolic strasznie się świeci, jest zaróżowiona oraz się łuszczy, czasami swędzi lub piecze a włosy zaczęły nadmiernie wypadać. Jednym z przyczyn właśnie może być ŁZS!

1.Co to jest, dlaczego się pojawia?

ŁZS – czyli łojotokowe zapalenie skóry, najczęściej dotyka młode osoby, w okresie dojrzewania, kiedy nasze hormony buzują, choć zdarzają się przypadki kiedy dotyka także dzieci oraz osoby starsze. Aktywność naszych gruczołów łojowych bardzo szybko wzrasta, a skóra reaguje na to łuszczeniem, rumienieniem, świądem, a także jeśli dotyczy skóry głowy – wypadaniem włosów. Więc jeśli trafiło na Ciebie, nie mam dobrej wiadomości – ŁZS jest chorobą nawracalną – jak tylko przestajemy stosować preparaty które zwalczają objawy, to łojotokowe zapalenie skóry powraca.

2.Jak z nim walczyć?

No cóż, najlepiej udać się do dermatologa, żeby potwierdzić nasze obawy. Ja nie mam dobrego wspomnienia z nim, ponieważ przychodząc z pierwszymi objawami, nie stwierdził u mnie nic co mogłoby wskazywać na ŁZS, dlatego zaostrzyło się ono jeszcze bardziej i czekając na kolejną wizytę ( na którą w końcu nie poszłam) chodziłam z wielkimi plackami różowej, łuszczącej się skóry na twarzy i szukałam sposobów w internecie na walkę z tym.

Dużo czytałam, co ludzie polecają, ich przeżycia z dermatologami (nie zawsze zadowalające) oraz sposoby radzenia sobie z problemem jakim jest ŁZS. Czytając o negatywnych skutkach jakie powstały przez leczenie sterydami przepisanymi przez dermatologów odwołałam kolejną umówioną wizytę i stwierdziłam, że czas zacząć coś robić na własną rękę. Oczywiście nie chcę Was namawiać na zrezygnowanie z porad doświadczonych lekarzy, chcę tylko pokazać jak sami (np. w okresie oczekiwania na wizytę) możecie sobie pomóc.

Następny post przygotuję o mojej historii walki, która wciąż trwa. Jeśli Wy również macie jakieś porady, którymi możecie się podzielić ze mną i z czytelnikami zapraszam do dyskusji!

 

Leave a Reply

